donderdag 25 november 2010

De webwereld van HumbertoTan

Naam: Humberto Tan
Beroep:  presentator (BNR, RTL, Eredivisielive)
Twittervolgers: 21.000+
Uren online: "Ik ben nooit nìet online, dus altijd"


Twitter: 
"Voor mijn werk is het goed  om zoveel Twittervolgers te hebben. Je creëert daarmee een platform waardoor je met luisteraars kunt communiceren, dat vind ik boeiend. Tijdens de uitzendingen van Eredivisie Live heb ik altijd de hashtag  #praatmee en dan kunnen mensen vragen stellen aan Giovanni van Bronckhorst, Jan van Halst of Jaap Stam. Je vraag kan er dan uitgepikt worden en beantwoord op tv. Tijdens het WK in Zuid-Afrika heb ik ook heel veel getwitterd en ook tijdens wedstrijden van het Nederlands elftal stuur ik veel tweets. Bij BNR On the move stel ik vragen aan luisteraars. Laatst ging het over het kopen van een huis via sociale media. Dan vraag ik of mensen daar ervaring mee hebben."

Nieuws
"Als startpagina heb ik altijd headliner.nl, dat is een platform met een overzicht van allerlei nieuwssites. Ze hebben veel verschillende categorieën: algemeen nieuws, voetbal nieuws, economisch nieuws, entertainment nieuws. Op de nieuwspagina staan bijvoorbeeld links naar  Nu, Het Parool, NOS Teletekst en Fok. Het is een hele handige sneeuwbal. Als ik meer wil weten over het conflict tussen de twee Korea's, dan klik ik eerst op Headliner en via hen kom ik op Nu.nl via Nu klik ik door naar Koreantimes. Binnen drie klikken ga je de hele wereld over."

Youtube
"Ik ben een Youtube muziek luisteraar en dan vooral veel oude muziek. Zo zag ik gisteren via Facebook een bericht over '36 op de schaal van Richter'. Dat is een Amsterdamse discotheek waar ik in mijn jeugdjaren nogal veel heb gestapt en gedanst. Het nummer  I'll House you werd gepost en dat vind ik dan heel leuk om te horen. Ik zoek voornamelijk filmpjes met dance classics, dus Luther Vandross of  Chique en echte 'foute' klassiekers als 'Oh Lori' van de Alessi Brothers, twee broers die heel hoog kunnen zingen. Dat is zo mooi van Youtube dat je dat allemaal gewoon kunt terugvinden."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten