dinsdag 30 november 2010

De webwereld van Sara Kroos

Naam: Sara Kroos
Beroep: Cabaretier/ Presentator
Aantal twittervolgers: 19000+
Aantal uren online: 1 à 2 per dag

Twitter
"Ik zit nu ruim een jaar op Twitter en ik vind het het heel leuk om te doen. Ik heb bijna twintigduizend volgers. Dat komt vooral omdat ik niet alleen maar grapjes maak of schrijf wat ik ga doen, maar ook Playmobilfilmpjes maak en die worden vaak geretweet. Ik maak videoclips met Playmobil-poppetjes en dan beeld ik het liedje letterlijk uit. Dus bij de tekst  'zonder jou voel ik me nietig' komt ik een nietmachine in beeld. En daarna heb ik meerdere Nederlandstalige liedjes gedaan met Playmobil. Laatst heb ik van 'Waterkant' de nieuwe single van Borsato - ik ben een grote fan van hem - een Playmobil clip gemaakt. Marco heeft die clip weer geretweet en toen gingen heel veel mensen kijken. Inmiddels is hij achttienduizend keer bekeken. Het filmpje heb ik in één take in de badkamer gemaakt. Het is heel lullig gemaakt met met iPhone, je ziet gewoon mijn hand in beeld."

Satire
"Ik kijk graag komische filmpjes op internet zoals Wallace en Grommit, maar ook 'At the movies' van French en Saunders vind ik heel leuk. Of die man die het nummer 'Torn' van Natalie Imbruglia heeft nagespeeld met mime  Hij doet dat zo strak en in de timing echt fantastisch."

En verder..
"Daarnaast ben ik best wel saai online. Ik kijk op mijn eigen website, op de website van mijn radioprogramma 'Sara op Zondag. Op bol.com zoek ik naar mijn boeken, dvd's, de nieuwe spelletjes van Playstation 3 of  Playmobil poppetjes. Funda vind ik leuk, want dan kan ik bij mensen binnenkijken en zien hoe ze hun huizen hebben ingericht. En natuurlijk de site van Albert Heijn, voor de thuisbezorgservice als ik lui ben."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten