dinsdag 1 maart 2011

De webwereld van Andries Knevel

Naam: Andries Knevel
Beroep: EO-presentator
Twittervolgers: 12.000+
Uren online: 1,5 uur

Twitter
"Ik ben begonnen met Twitter door de marketing afdeling. Ze wilden dat ik ons programma Knevel en van de Brink promootte. Ik wilde eerste helemaal niet, maar inmiddels maakt Twitter deel uit van mijn leven. Ik gebruik het om een beetje te jennen, informatie te geven, maar dus ook voor marketing van de programma's die ik presenteer. Onlangs had mijn kleinzoon van 2 een ongelukje. Hij viel van een betonnen trap. Na een uur heb ik daar een Twitterbericht over geschreven. Later dacht ik 'waarom voelde ik de behoefte om dat te doen' en ik kan geen antwoord geven op die vraag."

Levensbeschouwing
"De site van de EO bezoek ik natuurlijk regelmatig maar ook de sites van een aantal jonge theologen in Engeland in Amerika. Er is een hele mooie vernieuwing gaande onder theologen en zij inspireren me erg. Mensen als William Lane Craig, Alister McGrath en N.T Wright.Ook de site Biologos is goed, daar komen wetenschap en levensbeschouwing samen. Soms hoort mijn vrouw me zingen en dan zing ik letterlijk een lofzang op het internet. Je kunt zo makkelijk informatie vinden. Vroeger moest je artikelen uit de krant knippen. Maar natuurlijk zitten er ook negatieve kanten aan. De EO heeft een aantal jaren geleden een  internetfilter  laten maken. Daar werd ik indertijd erg kritisch over ondervraagd door Sonja Barend en Paul Witteman, maar ik ben er nog steeds erg trots op."

Nieuws
"Voor mijn programma bekijk ik uiteraard de belangrijkste nieuwsssites. Dus Volkskrant, Nu, Elsevier, Teletekst en de Telegraaf. Ook GeenStijl bezoek ik, want ik moet toch weten wat die lummels over mij schrijven. Dat valt de laatste tijd wel mee, ze schrijven meer over de VARA."

Muziek
"Ik hou erg van klassieke muziek en mijn zoon had Spotify voor me geïnstalleerd. Je kunt nummers uit de hele wereld horen, ik voelde me net Kuifje in Wonderland. Toen ik laatst mijn computer herstartte was Spotify eruit gevlogen. Nu moet ik mijn zoon bellen, zodat hij het er weer op kan zetten. Het eerste nummers dat ik erop zet is Amazing Grace gezongen door Elvis. Amazing Grace is een van de mooiste gospels ooit geschreven. Favoriet is ook het tweede pianoconcert van Brahms. Dat concert heeft zo'n mooie opening met die hoorn."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten