donderdag 24 februari 2011

De webwereld van Art Rooijakkers

Naam: Art Rooijakkers
Beroep: Tv-presentator
Twittervolgers: 5000+
Uren online: wanneer ik wakker ben


Nieuwsjunk
"Ik volg veel verschillende nieuwssites zoals Nu en NOS, CNN en BBC. Teletekst volg ik nooit meer op televisie maar altijd via mijn mobiele telefoon. Ik straf mezelf elke dag door op de Sydney Morning Herald te kijken. Het leven van de mensen in Sydney lijkt perfect: ze zijn bruin en gelukkig en de zon schijnt altijd. Uit een soort zelfkastijding kijk ik daarnaar. Ik vraag me dan altijd af, waarom woon ik hier ook alweer.?"

Reisverslaafde
Wanneer ik een reis heb gepland kijk ik veel op bijvoorbeeld Lonely Planet sites, en reisblogs. Een site die ik eigenlijk niet wil verklappen is Seat Guru. Daar kun je kijken wat de beste plek is in het vliegtuig. Ook travelrants is grappig, daar wordt gemopperd over dingen die je meemaakt op reis.


Twitter
"Ik wordt via Twitter nu vaak gevraagd of ik De Mol ben, maar daar geef ik natuurlijk geen antwoord op. De Mol heeft wel een eigen Twitteraccount en geeft daar hints. Tijdens de eerste uitzending probeerde ik de Wie is de Mol hastag te volgen, maar dat was zo'n diarree aan berichten daar ben ik mee gestopt.

Elvis Wannabe
Ik ben een groot fan van Elvis, vooral in de periode waarin hij van die zwarte pakken droeg. Het internet, maar vooral ook Youtube is een schatkamer. Je vindt er zoveel filmpjes, blogs, en websites over hem. Ik heb Elvis nooit live gezien, maar dankzij Youtube kan ik toch een beetje meemaken. Een van mijn favoriete Elvis-nummers is Just Pretend en dan in de live-versie.
Het is ook heel leuk om naar Upload Cinema te gaan in de Stadsschouwburg in Amsterdam. Daar worden altijd bijzondere Youtube filmpjes vertoond op een groot scherm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten