donderdag 3 februari 2011

De webwereld van Gerard Ekdom

Naam: Gerard Ekdom
Beroep: radio dj
Twittervolgers: 56.000+
Aantal uren online: 4


Twitter Award
"Op 1 januari lag ik in mijn bed met de champagne nog in mijn hoofd en en ineens ontving ik tweets van onder andere Marco Borsato. Iedereen feliciteerde me met mijn Twitter Award voor populairste dj. Ik wist van niets van en heb ook niks hoeven doen om de prijs te winnen, maar het is wel heel een hele eer. Twitter gebruik ik de laatste tijd als verlengstuk van mijn werk. Je kunt via Twitter stemmen op je favoriete lunchbox. Als mijn programma begint dan twitter ik 'GOEDEMORGENNN!!! '. Elke dag twitter ik een ander lunchgerecht. Vandaag was het eiersalade met bieslook. Als ik er vrijdag niet ben dan missen mensen dat lunchgerecht. Vroeger was je als dj een soort onbereikbare popster, maar door Twitter is iedereen bereikbaar en dat is het mooie."

Muziekfreak"Ik zoek toch vooral naar muziek online, het is heel erg met me. Ik heb een premium abonnement genomen op Spotify dat kost je een tientje per maand. Spotify is een soort jukebox waar miljoenen liedjes op staan. Ze zijn niet van jou, maar je kunt ze wel gebruiken. Je kunt op elke computer inloggen en ook via je mobiele telefoon luisteren. Via Twitter krijg ik ook veel tips over nieuwe muziek en je hebt ook sites als Futuremusiccharts. Daar heb ik 'I kissed a girl' van Kate Perry voor het eerst ontdekt, maanden voordat 'ie in Nederland uitkwam. Ik neus ook wel eens op de BBC-playlist en dan ontdek je ook weer plaatjes.
Van Bruce Springsteen ben ik groot fan en op Youtube vind je hele gave concerten die je niet snel op dvd vindt. Bijvoorbeeld opnames van mensen die het concert met hun mobiel vanuit de zaal hebben gefilmd."

Playbacken op Youtube
"Ik heb mijn eigen naam laatst ingetikt en dan zie je allemaal extra weekend uitzendingen die allemaal live te zien zijn op tv. En elke uitzending zing, dans en playback ik mee met de liedjes die ik draai. Van elke plaat is een filmpje ècht verschrikkelijk! Soms komen de filmpjes ook bij de artiesten terecht. In december draaide ik bijna elke dag Moneygrabber van Fitz and the Tantrums. Ik ging helemaal uit mijn plaat als ik dat nummer hoorde. Dat filmpje is terechtgekomen bij Fitz and the Tantrums zelfs. Die verstuurden het via twitter. En Kurt Smith een van de leden van Tears for Fears heeft het ook geretweet. Dus het loopt een beetje uit de hand, maar ik vind het wel lachen dat de artiesten dit zien."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten