woensdag 2 februari 2011

Collecteren 2.0 voor Wereld Kanker dag

Vrijdag 4 februari is het Wereld Kanker Dag. De organisatie Fight Cancer (onderdeel KWF Kankerbestijding) besloot een opmerkelijke sociale media campagne te organiseren. Manager Anne Marije Haijtink:" Wij willen op een niet eerder vertoonde wijze mensen inspireren en aansporen om hun sociale netwerk in te zetten. We vragen om het filmpje dat we hebben ontwikkeld over kanker, zo veel mogelijk door sturen naar vrienden, collega's of familie. Uiteindelijk willen we voor 4 februari honderdduizend online views halen. Als we dat halen krijgen we op Wereld Kankerdag en de week daarna gratis zendtijd bij SBS 6. Een unieke weddenschap dus."

Collecteren 2.0
Volgens Haijtink laat Fight Cancer met deze actie een nieuwe vorm van collecteren zien. "Iedere view die we voor het spotje krijgen, kun je zien al een munteenheid en een waardering via sociale media. We roepen mensen op het filmpje te delen. En iedere keer wanneer het filmpje bekeken wordt, doneer je een bepaald bedrag. Alleen is dit nu verpakt in de vorm van betrokkenheid."

Op naar de 100.000
Een na publicatie van het filmpje waren en al ruim 25.000 views. Via de website van Fight Cancer of via Youtube kun je het bekijken en delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten