dinsdag 7 december 2010

De webwereld van Hanneke Groenteman

Naam: Hanneke Groenteman
Beroep: Presentator
Twittervolgers: 5000+
Aantal uren online: 4

Twitter
"Ik ben ooit begonnen met Twitter, maar het past toch niet bij mij. Dus eigenlijk Twitter ik nooit. In die one-liners van 140 tekens ben ik niet zo goed. De mededelingen van anderen op Twitter zijn vaak nogal onbenullig. Om je punt te maken moet je ook ongenuanceerd zijn en voor ik weet zeg ik weer iets verkeerds, daar heb ik toch al zo'n handje van. Mijn laatste tweet was gericht aan Fransico van Jole . Ik heb een weblog waar ik regelmatig foto's op zet en kreeg opeens een brief van een incassobureau of ik even 1600 euro wilde betalen anders zwaaide er wat. Ik had een foto van een kat en van Marco Borsato gebruikt en dat mocht niet. Fransisco toen direct gereageerd."

Weblog
"Op mijn weblog schrijf ik wel eens over katten, ik vind ze leuk. Als  je over katten schrijft, krijg je een bult aan tips van anderen en sommige tips gebruik ik zoals de website katten die op Hitler lijken. En foto's van katten waar je dingen op kunt stapelen vind ik heel grappig. Ik ben met bloggen begonnen toen ik ophield met het tv-programma 'De Plantage'. En het is eigenlijk nog steeds mijn favoriete uiting: mensen warmmaken voor iets. Dus als ik iets moois heb gezien, een voorstelling of documentaire, dan vind ik het heel fijn om mensen daarover te tippen. Laatst had ik bijvoorbeeld nog een mooie tip over de kerstclafoutis taart van Bakker Baard."
Voordat ik een weblog begon heb ik me nooit gerealiseerd, dat wat ik 's avonds of 's nachts voor de vuist weg opschrijf, door journalisten gelezen wordt. En dan krijgt het een veel te grote reikwijdte en staat het ineens in het Parool of de Volkskrant. Ik ben daar heel naïef in. Vorig jaar met 'Zomergasten' bijvoorbeeld. Dat werd gepresenteerd door Margriet van der Linden die ik net ken en trouwens heel ok vind. Eén avond interviewde ze Carice van Houten. Ik ken Carice en ik vond dat ze niet tot bloei was gekomen en dat kwam volgens mij door de afstandelijke interviewstijl van Margriet. Dat schreef ik in mijn blog en ging rustig slapen. Het verscheen in de krant en tot op de dag van vandaag wordt ik ermee geconfronteerd."

Youtube
Ik kijk regelmatig op Youtube graag naar muziekfilmpjes. Wanneer een artiest ineens in beeld is of iemand zegt er iets over, dan zoek ik het op. Laatst nog Neil Diamond of Bruce Springsteen.
Van de zomer hebben we heel veel genoten van Youtube samen met Maud Keus een ernstig zieke vriendin. We bekeken dan met een groepje vrienden op de iPad filmpjes van bijvoorbeeld Nina Simone met 'Ne me quitte pas'. Dat was zo prachtig. Hoe zij dat lied zong en hoe het was opgenomen. Dat nummer is ook gedraaid op Mauds begrafenis."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten