dinsdag 14 december 2010

De webwereld van Menno Bentveld

Naam: Menno Bentveld
Beroep: Presentator Vroege Vogels Radio 1
Twittervolgers: geen
Aantal uren online: 1

Mennoblog
"Ik twitter niet maar heb wel een eigen fotoblog. Mijn mobiele telefoon met fototoestel is gekoppeld aan de website van 'Vroege Vogels'. Als ik iets leuks zie op het gebied van natuur en milieu, ecologie of afval, dan maak ik daar een foto van, schrijf er een tekst bij en dat verschijnt íe direct op de site. Zo las ik in de krant een artikel over een man die een Ark van Noach aan het bouwen is. Hij wilde een dromedaris op het schip, maar dat beest lazert bij het inladen tussen wal en schip. En dan denk ik ja het is leuk bedacht allemaal, maar wordt zo'n dier iets gevraagd?"


Wetenschap online
"Ik heb lang het tv-programma Nieuwslicht gepresenteerd en blijf zeer geïnteresseerd in populair wetenschappelijke onderwerpen. Ik kijk regelmatig op de American Scientist of op de BBC, zij hebben hele grote sites op het gebied van weteschap. Maar er zitten ook hele gekke sites bij zoals van de Instructables. Dat is een site van een groep mensen die handleidingen online zetten voor hele rare gebruiksvoorwerpen. Een van de raarste dingen die ik daar onlangs zag, was de USB Typewriter, een oude Remmington typemachine met van die ouderwetse toetsen. En op de balk die heen en weer schuift waar je normaal je papier indoet zit een plat beeldscherm. Als je typt dan verschijnt de tekst in dat beeldscherm. Aan het einde van de regel geef je een jens en dan verschuift het beeldscherm weer terug. Je kunt deze USB Typewriter zelf maken, maar dan moet je wel een heel handige Harry zijn."

Igor Presnyakov rules
"Ik kijk regelmatig op Youtube, vooral om gekke filmpjes te bekijken waar mijn kinderen mee komen. Van maffe bloopers, tot voetbalfragmenten en muziek. Zelf vind ik ook nog wel eens wat. Van de week kwam ik toch een gitarist tegen, hij heet Igor Presnyakov en is echt fantastisch. Het is een Rus, heeft het conservatorium gedaan en hij woont in Nederland. Op Youtube staan filmpjes van hem waarin hij bekende covers van bekende popnummers speelt. Je hoort een hele band, maar hij speelt het dus in zijn eentje. Ik speel zelf gitaar en ben een fan van mensen als Harry Sacksioni. En hij valt ook in die categorie: virtuoos, vingervlug een echte fingerpicker."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten