donderdag 2 december 2010

De webwereld van Marc van der Linden

Naam: Marc van der Linden
Beroep: royaltyjournalist (o.a. RTL Boulevard)
Twittervolgers: 7000-
Uren online: vrijwel altijd

Twitter
"Ik discussieer graag op Twitter met mijn volgers. Dat gaat dan vooral over de politiek en het Koninklijk Huis, maar ook politieke correctheid is een favoriet onderwerp van me. Ik vind dat we in Nederland namelijk veel te politiek correct zijn. We meten vaak met twee maten. En als je iedereen dezelfde maat zou nemen, zou dat veel beter helpen in mijn optiek.
In mijn Twitterprofiel staat, dat ik graag discussieer maar, dat mensen die schelden direct geblokt worden. Zoveel schelders heb ik niet hoor,  maar er zijn altijd mensen die opmerkingen maken over gewicht en andere dingen die niet zo chique zijn, dus daar ga ik niet op in. Het is erg leuk om met mensen een goede discussie kunnen voeren ook als ik het niet met ze eens ben."

Royalty
Voor het werk kijk ik uiteraard veel op mijn eigen website royaltyonline.nl. Daarnaast kijk ik veel op royalty.nl of royalblog.nl . Royaltyblog is een site van de GPD die wordt gemaakt door Hans Jacobs, een hele actieve journalist en net zo'n royaltyfreak als ik. Hij wil altijd zo snel mogelijk met alles komen en heeft ook een uitgebreid webarchief. Altijd handig om feiten terug te vinden. Er wordt namelijk een hoop onzin geschreven over de Koninklijk familie en zelfs politici hebben de neiging zich niet altijd de feiten te controleren voor ze iets roepen."

Daarnaast bekijk natuurlijk de sites van het Nederlandse Koninklijk Huis en van de Britse royals, maar ik volg de sites van zo'n beetje alle royals ter wereld tot Kutferristan aan toe. Het is grappig om te zien hoe slecht sommige sites eruitzien. Andere koninklijke families besteden juist veel geld aan een goede site. De ruim 80-jarige Britse koningin zit nu ook op Facebook en Twitter. De koninklijke families zijn zijn veel minder afhankelijk geworden van journalisten en kunnen hun eigen verhaal vertellen. Het zal niet lang meer duren voordat ook het Nederlandse Koninklijk Huis een Facebook-pagina krijgt."

OMG
De O My God blog vind ik heel grappig omdat íe nogal hysterisch is.  Het is een beetje een geheim van me. Er is staat van alles in over de showbizzwereld. Als er een bekende ster in z'n nakie gezien is, dan hebben ze er meestal een foto van. Ze hadden laatst een röntgenfoto van iemand die een bezoek aan het ziekenhuis bracht omdat ie een gloeilamp rectaal had ingebracht. Ik moet heel erg lachen als ik dat soort dingen zie."

Youtube
"Naar Youtube kijk ik dingen nog een keer wil zien, bijvoorbeeld de tune van Pippi Langkous. Ik kijk ook graag naar filmpjes van Russische zangeressen, daar heb ik een zwak voor. Met mijn ex-vriend ging ik naar concerten en hij teistert me nog steeds met filmpje van zangeressen, zo van 'kijk eens hoe slecht deze zangeres playbackt of juist hoe goed die zangeres eruit ziet. Ik ben fan van Sofia Rotaru, dat is een Moldavische zangeres, maar ze is opgegroeid in de Oekraïne. Ze is een hele grote ster in Rusland en Oekraïne en is al richting de 70. We hebben zelfs een concert van haar bezocht. Op Youtube staan veel filmpjes van haar, zoals deze. Het nummer heet 'Ik heb van hem gehouden'."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten