dinsdag 4 januari 2011

De webwereld van Henk Krol

Naam: Henk Krol
Beroep: Hoofdredacteur Gay Krant
Twittervolgers: 2000+
Uren online: veel te veel

iPad verslaafd
"Die iPad daar ben ik helemaal aan verknocht net als aan mijn iPhone. Eerst was ik helemaal niet zo'n Apple fan. Mijn man wel, die was al jaren van Apple. Hij heeft me toen overgehaald om het ook te proberen en ik ben nu helemaal verkocht.
De leukste app vind ik Tune in radio, omdat je dan echt radiostations uit de hele wereld kunt ontvangen. Op nummer één staat Radio 1 en op nummer twee BNR Nieuwsradio. Tune in Radio maakt de wereld zo klein. De afgelopen dagen met de sneeuwbuien zetet ik heel stiekem Miami Radio op voor de zon in mijn bol. Miami Lite Radio op 101.5FM is zo lekker om naar te luisteren. Zij hebben hele leuke tunes en zenden de hele dag de meest lekkere muziek uit. Bij deze winterse temperaturen is het fijn om je even ver weg in Florida te wanen."

Gaykrant
"Ook de Gaykrant heeft een eigen iPad applicatie. Het is niet gewoon de gedrukte krant overgezet, maar we hebben ook allerlei toepassingen. Als je normaal theaterkritieken hebt, dan hebben wij kritieken met geluidsfragmenten, links en filmpjes.
Voor onze lezers zijn we constant op zoek naar nieuwe sites. Eén ervan is Gay History Project voor de iPad, een Amerikaans onderwijsproject. Dat is zo leuk, dan heb je de hele geschiedenis van de homo-emancipatiestrijd keurig op een rijtje. Dan zie je dus dat zelfs in Amerika aan kinderen wordt onderwezen dat wij hier in Nederland het eerste land ter wereld waren van de same sex marriage. Op 1 april 2001 stelden wij het huwelijk open voor homo's. Ik ben heel trots dat we dat  hebben kunnen verheffen tot een fantastisch mooi exportproduct."

Gotogay
Sinds een week of twee is ook de iPad app gotogay in Nederland verkrijgbaar. Hij vindt direct waar je bent en zoekt dat de homo-vriendelijke organisaties, horeca of andere bedrijven in de buurt. Ik heb 'm laatst gebruikt in St-Petersburg. Ik heb echt met mijn iPhone in de hand alles kunnen vinden. Nou dat vind ik nou een hele handige app.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten