dinsdag 11 januari 2011

De webwereld van Jeroen Kijk in de Vegte

Naam: Jeroen Kijk in de Vegte
Beroep: radiopresentor Q-music, stem RTL-Boulevard
Twittervolgers: 10.000+
Uren online: 6

1010Wins
"Ik probeer veel andere radiostations te volgen. Misschien klink ik nu als een opaatje, maar toen ik jong was dan vroeg je aan bekenden in Engeland of Amerika of ze een paar uur radio voor je wilden opnemen op een cassette. Dat hoeft nu niet meer, want je kunt alles horen via Internet. Mijn favoriete station in New York is 1010Wins, een nieuwsstation, waar enorm veel vaart in zit. Het is heel anders dan in Nederland, de onderwerpen komen supersnel voor bij.  Als je aankomt op het vliegveld in New York en je stapt in een taxi dan staat het standaard aan. Hun slogan is 'You give us ten minutes and we'll give you the world'. En als ik dat hoor dan zit ik te juichen in de taxi."

Man with the golden voice"Op Youtube kijk in regelmatig, al ben ik niet hele tijd bezig met allerlei filmpjes. Soms komen er wel dingen voorbij die heel lollig zijn. Zoals the man with the golden voice. Dat filmpje gaat over een dakloze man, die staat bij een stoplicht met zo'n bord waarop staat 'geef mij geld want ik ben dakloos'. En dan komt iemand erachter dat hij een fantastische radiostem heeft. Op zich heel tragisch want hij raakte ooit aan de drank en de drugs, maar wel een mooi verhaal."

Skype
Ik heb een Belgische verkering en we zitten vaak op Skype. Wat wij dat heel veel doen is Youtube muzieklinkjes naar elkaar sturen. Iets wat me altijd bij zal blijven uit het begin van onze relatie, is een nummer dat ook niet te krijgen is op iTunes. We draaien het soms nog steeds en dan springen we door de kamer. Het heet 'Scream if you wanna go faster' van The High Fidelity.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten