dinsdag 18 januari 2011

Uit je ongenoegen via #EnkeleReisTerug

Er zijn van die momenten dat je het even helemaal gehad hebt met een buurman, politicus of schoonmoeder. De nieuwe sociale media campagne ‘enkele reis terug’ van online reisbureau wereldtickets.nl springt daarop in. Via Facebook en op twitter via de hashtag #enkelereisterug kan iedereen publiekelijk zijn ongenoegen uiten. Degenen die een tweet schrijven maken kans op een reischeque van 500 euro. Op Twitter wordt gretig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om anderen een ‘enkele reis terug’ te wensen. Zo kregen worden voetballers een enkele reis terug naar het tweede elftal gewenst. Een andere tweep richt zijn pijlen op Geert Wilders.

Met de campagne willen de makers - naast reclame maken voor het reisbureau - mensen stimuleren om met een beetje hulp van sociale media wat eerlijker te zijn. Maar eerlijkheid kan ook leiden tot belediging of discriminerenden opmerkingen. En daar zijn ook sommigie critici van de campagne bang voor, vertelt Marco de Boer creatief directeur van reclamebureau Artmiks het bedrijf dat de campagne uitvoerde. "Natuurlijk is het een beetje een provocerende en prikkelende campagne. Maar het is absoluut niet de bedoeling dat mensen de hashtag gebruiken om anderen te discrimineren of te beledigen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten