dinsdag 25 januari 2011

Geld verdienen met sociale media

Sinds ongeveer een week ligt het boek ‘Geld verdienen met sociale media in de winkels’. Marketingexpert Cor Hospes schrijft daarin onder andere ,dat bedrijven beter moeten communiceren via bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Dat levert op termijn meer omzet en tevreden klanten op.


Hospes ziet een toename van het aantal bedrijven dat begrijpt hoe je via sociale media contact krijgt met klanten. Erg gecharmeerd is hij van taxichauffer Dave Kuipers, de twitterende taxichauffer. Kuipers opende zijn Twitteraccount niet eens met als doel om er geld mee te verdienen. Hij wilde een beter beeld geven van de Amsterdamse taxi-chaffeurs die kampen met een niet al te best imago. Inmiddels vindt hij nu ook nieuwe klanten via Twitter. "Als ik een rit heb gereden en iemand tweet 'Taxi Amsterdam heeft me netjes naar huis gebracht', dan zien hun eigen volgers dat en ik retweet het ook. Zo krijg ik steeds meer volgers. Via Twitter heb ongeveer een extra klant per dag. Dat lijkt weinig maar ik verwacht dat het er in de komende maanden veel meer gaan worden. Ik schrijf over wat ik doe en wat ik meemaak en mensen krijgen daardoor een persoonlijker beeld van je."

Inmiddels rijden er meerdere twitterende taxichauffeurs rond in Nederland. Kuipers:" Ik las dat iemand uit Friesland tweette dat hij mijn succes wil evenaren. En ook in Haarlem is een collega die steeds actiever wordt op Twitter. Het is heel leuk om te zien dat anderen het idee overnemen."

Hospes vindt dat Dave Kuipers het slim aanpakt: "Hij communiceert met mensen en staat niet stil op de taxistandplaats. Hij doet iets vernieuwends en daar gaan anderen over praten. Zo creeër je buzz. Mensen denken 'bij hem wil ik ook wel in de taxi zitten'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten