donderdag 13 januari 2011

De webwereld van Kees Driehuis

Naam: Kees Driehuis
Beroep: tv presentator en eindredacteur Zembla
Twittervolgers: 0
Uren online: vrijwel altijd via de mobiel

Onderzoeksjournalistiek
Ik volg de site van Frontline, een Amerikaanse actualiteitenrubriek en documentairerubriek. Zij maken hele mooie films en die kopen en bewerken wij ook. Momenteel staat op de site een reportage over de olieramp van BP in de Golf van Mexico. Frontline is echt aan te bevelen. Het is onafhankelijke Amerikaanse journalistiek. BBC Panorama is ook een belangrijkse site om te volgen.Ik vindt hun site ook prachtig. Op hun voorpagina kun je in één klap heel veel kanten op en daar hou ik van. Panorama heeft ook medewerkers die bloggen. Bij ons op de redactie  is dat een permanente discussie: Kees Driehuis moet bloggen. maar ik ben een beetje tegen die meningkjes fabriek. Iedereen blogt en vindt overal wat van. Ik vraag me af wie op mij zit te wachten. De blog van Hanneke Groenteman vind ik wel leuk, ik ken haar en het is entertainend wat ze schrijft."

Vakantie
"Van de site HomeAway ben ik ook fan. Daar kun je honderdduizenden huizen huren in het buitenland. Laatst waren we in Chicago en zijn we niet naar een hotel gegaan, maar hebben we een huis gehuurd. Je kunt rechtstreeks zaken doen de huiseigenaren en je hebt geen gedoe met reisbureaus.
En ook de site ViaMichelin is geweldig. Je kunt daar op vakantie je route plannen. En als je klikt op hotelsdan krijg je hotels in de buurt van restaurants met een ster, heel handig."

Muziek
"Mijn muziek koop ik via gomusicnow daar betaal je voor het downloaden voor muziek. En dan maar hopen dat er iets van dat geld bij de artiesten terechtkomt. De laatste plaat die ik via die site gekocht heb was van Caro Emerald. Op Youtube kijk ik ook, bijvoorbeeld wanneer ik een liedje op de radio heb gehoord. Dan zoek ik het op. Laatst nog met  Skinny Genes van Eliza Doolittle. Dan kan ik zo'n nummer achterelkaar beluisteren op Youtube."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten